wtorek, 26 września 2017

070. Król kruków - Maggie Stiefvater



 Przygoda - Poszukiwanie legendy. 
Czy to wszystko może być prawdą? Czy marzenia mogą się spełnić, tylko jeśli znajdziemy odpowiednią osobę? 
Jednak czy potrafimy się posunąć do okropnych czynów, żeby dostać nasze ukryte pragnienia
Jedna legenda, która daję wiele marzeń. 

 
Tytuł:Król kruków
Autor: Maggie Stiefvater
Data wydania:19 czerwca 2013 r.
Stron: 496
Wydawnictwo: Uroboros
Seria: The Raven Cycle

Gatunek: literatura młodzieżowa, fantasy
Styl pisania: 7/10
Ocena bohaterów: 7,5/10
Ocena fabuły: 9/10
Ocena okładki: 8/10 

Ocena ogólna: 7,5/10

Delikatne podmuchy wiatru zaczęły napływać z południowej strony lasu. Drzewa ponownie mówiły. Ostrzegały nas przed zbliżającym się niebezpieczeństwem.
Ja jednak ich nie posłuchałem. W tedy uważałem, że nie ma na to czasu. Musiałem dokonać wielu ważnych rzeczy. Gdyby się udało miałbym wszystko. Wystarczyła tylko jedna rzecz - Ofiara.


( Wstęp nie występuje w książce jako jej fragment. 
Samodzielnie go napisałam. )
 

Król kruków jest to książka tajemnicza skrywająca wiele tajemnic  dla samego czytelnika.

Czytając tą powieść na samym początku już byłam jej wielce ciekawa. Najbardziej ze wszystkich głównych bohaterów ciekawiła mnie Blue i jej życie. Nie powiem książka czasami mnie nużyła jednak w bardzo dużym stopniu przypominała mi o mojej babci i o moim dzieciństwie. Przez to król kruków bardzo wdarł się do mojego serduszka.

Styl pisania autorki jest ciekawy. Czcionka w książce jest lekka mi bardzo miło przez to się czyta. Sama autorka widać było, że zaczynając pisać tą powieść zgłębiła wiele rzeczy, żeby książka była ciekawa i poruszała trudne tematy. 

Bohaterów książki mamy kilku i na pewno troje już skradło moje serce. Nie do końca jestem jeszcze przekonana do Gansey'a oraz Ronana jednak może z dalszymi tomami również skradną cześć mnie. Powiem tak każda postać jest ciekawie wykreowana. Ma swoją przyszłość i przeszłość, która intryguję i po mału ją poznajemy. Chociaż muszę zauważyć, że autorka chciała nam bardzo dużo przekazać już na samym początku co było moim zdaniem problematycznie. Zwłaszcza, że nie mamy tutaj jednego głównego bohatera lub dwóch ale pięciu. Przez to często nie wiedziałam kto kim jest i gubiłam się w akcji. Jednak z rozdziału na rozdział było coraz lepiej.

Fabuła książki jak już wspominałam jest ciekawa i skrywa wiele tajemnic. Sama powieść jest z jednej strony przygodówką chociaż na tą chwilę jesteśmy w jednym miejscu. Nie jestem pewna czy w dalszych tomach miejsce fabuły się zmieni jednak tego się dowiemy czytając dalsze tomy.
Powieść skrywa wiele tajemnic, które razem z głównymi bohaterami musimy odkryć. Nie powiem książka czasami mnie zaskakiwała, a czasami sama odgadywałam co takiego może się kryć za następnymi rozdziałami.
Jeśli chodzi o sam koniec książki jest on z jednej strony uroczy, a z drugiej troszeczkę moim zdaniem naciągany. Jednak nie zmienia to faktu, że bez dwóch zdań zabieram się za kolejne tomy, żeby poznać przygody kruczych chłopców i Blue. 

Książka myślę, że nie ma ograniczeń wiekowych. Zachęcam do jej przeczytania wszystkich. Skrywa ona magie, wiele przygód, przyjń, oddanie i miłość.
Jest to powieść idealna na jesienne wieczory.

7 komentarzy:

  1. O Królu kruków słyszałam wiele dobrego i na pewno ta książka mnie nie ominie :)

    Pozdrawiam!
    Niebieskie Iskry

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Króla Kruków, jak mi się uda to dzisiaj przeczytam drugi tom :)
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę przeczytać tę serię! Podobno jest wspaniała, a twoja recenzja utwierdziła mnie w tym przekonaniu :)
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio miałam mały zgrzyt z tą autorką. Wyścig śmierci nie podobał mi się. Jednak mam zamiar właśnie przeczytać jeszcze te jej książki, żeby mieć porównanie.

    Dziękuję ślicznie za odwiedziny, zostawiam u Ciebie obserwację :)
    iskraczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i bardzo mi się podobała. Ale tylko pierwsza część bo reszta dla mnie była już taka średnia no i nie bardzo podobało mi się samo zakończenie tej serii.
    Pozdrawiam :)
    life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety nie miałam okazji jej czytać. Twoja recenzja zachęciła mnie by iść do biblioteki i ją wypożyczyć.
    Pozdrawiam :)
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka jest dośc fajna i szybko się czyta i zgadzam się z Tobą, że może ją przeczytać każdy bez ograniczeń wiekowych ;D


    Buziaki,
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń